tisdag 31 mars 2009

Lyckad resa med Moderaterna i Österåker

Helgens resa med Moderaterna blev riktigt lyckad. Åke Sundling hade som vanligt gjort ett mycket bra jobb med bokningar av lokaler och förbeställningar av mat, frukt, kaffe och allt man kan tänkas behöva på en konferens. Det var mycket fokus på Europafrågor denna gång något jag tror vi alla behövde inför kommande val. Eliza, Michaela, Erik Langby, Johnny Munkhammar gjorde bra och intressanta presentationer. Själv presenterade jag valplanen och lite om opinions läget. Tyvärr hade jag inte någon av mina bättre dagar så jag lyckades göra en halvdan presentation av ett riktigt intressant och spännande material, grymt missnöjd helt enkelt. Hoppas ändå att alla kände att detta är ett viktigt val , ett val mellan de som vill reglera och detaljstyra och vi som vill ha ett friare och öppnare Europa där vi använder EU till att lösa stora frågor som vi inte klarar på nationell nivå. Europasamarbetet ska vi använda till frågor som miljö, finanskris, frihandel, europeisk sjukvårdsmarknad mm. Men skolfruktsdirektiv och fördelning av föräldraledighet ska naturligtvis inte EU ägna sig åt. Konferensen avslutades med att Ingela Gardner Sundtröm talade om framtidsfrågor i Österåker. Som helhet en bra resa. Nu hoppas jag att alla kommer med i kampanjarbetet under maj, så vi kan fira ett riktigt bra valresultat den 7 juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar